PL
EN

Regulamin konkursu

pt. „Zawieszka dla zwierzaka”

§ 1

Definicje i określenia użyte w Regulaminie

  1. Konkurs — konkurs prowadzony przez Organizatora, którego zasady określa niniejszy Regulamin;
  2. Regulamin — niniejszy regulamin Konkursu wiążący dla Organizatora i Uczestników Konkursu, określający zasady organizacji Konkursu przez Organizatora, w tym sposób przeprowadzania Konkursu, zasady wyboru najlepszych zadań konkursowych, prawa i obowiązki Organizatora i inne istotne postanowienia związane z Konkursem;
  3. Fundator — Fundatorem Nagród w Konkursie jest spółka pod firmą: ORBICO sp. z o.o. z siedzibą Warszawie (adres: 02-823 Warszawa, ul. Salsy nr 2), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000046562, NIP: 6462526337, REGON: 277632751;
  4. Organizator — organizatorem Konkursu na zlecenie Fundatora jest spółka pod firmą: RIPOSTA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (adres:  00-728 Warszawa, ulica Józefa Piusa Dziekońskiego 1), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000973887, NIP: 5213562090, REGON: 142321040;
  5. Administrator danych osobowych — Administratorem danych osobowych jest Fundator.
  6. Profil Instagram — profil w serwisie społecznościowym Instagram znajdujący się pod adresem: https://www.instagram.com/orbico_toys_polska/, na którym przeprowadzany jest Konkurs;
  7. Profil Facebook — profil w serwisie społecznościowym Facebook znajdujący się pod adresem https://www.facebook.com/orbicotoyspolska/, na którym przeprowadzany jest Konkurs;
  8. Strony — Organizator i osoba biorąca udział w Konkursie;
  9. Uczestnik — osoby fizyczne, w tym osoby niepełnoletnie, które ukończyły 13 rok życia, spełniające wymagania, o których mowa w § 3 Regulaminu;
  10. Zadanie konkursowe — czynności, o których mowa w § 4 ust. 3 Regulaminu;
  11. Nagrody — nagrody w Konkursie określone szczegółowo w Regulaminie, które pozostawione będą do dyspozycji Organizatora;
  12. Zwycięzcy — Uczestnicy, którym komisja konkursowa przyznała nagrody w Konkursie z uwagi na najlepiej wykonane Zadanie Konkursowe;
  13. Regulamin — niniejszy regulamin Konkursu wiążący dla Organizatora i Uczestników Konkursu, określający zasady organizacji Konkursu przez Organizatora, w tym sposób przeprowadzania Konkursu, zasady wyboru najlepszych zadań konkursowych, prawa i obowiązki Organizatora i inne istotne postanowienia związane z Konkursem;
  14. Dni robocze — dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
  15. Godziny robocze — godziny od 8:00 do 17:00 w dni robocze.

§ 2

Postanowienia ogólne

  1. Konkurs jest organizowany pod nazwą ZAWIESZKA DLA ZWIERZAKA.
  2. Konkurs jest prowadzony na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
  3. Niniejszy Regulamin ma charakter przyrzeczenia publicznego nagrody konkursowej w myśl art. 921 § 1 i następne ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. Przyrzekającym nagrodę konkursową jest wyłącznie Organizator.
  4. Rozstrzygnięcie Konkursu w żaden sposób nie jest uzależnione od przypadku, stąd Konkurs nie jest grą losową w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.
  5. Konkurs odbywa się za pośrednictwem serwisów Facebook i Instagram, jednakże Konkurs nie jest stworzony, zarządzany, nadzorowany, kontrolowany ani w jakikolwiek inny sposób wspierany przez META. Wszelkie pytania, komentarze i reklamacje związane z Konkursem powinny być kierowane do Organizatora.

§ 3

Zasady uczestnictwa w Konkursie

  1. W Konkursie może brać udział Uczestnik, który:
    a. zamieszkuje na terenie Rzeczpospolitej Polskiej;
    b. wykonał zadanie konkursowe, o którym mowa w § 4 ust. 3,4 i 5;
    c. zapoznał się z niniejszym Regulaminem;
    d. w przypadku Uczestników, którzy nie są pełnoletni, uzyskali zgodę przedstawiciela ustawowego/opiekuna prawnego e. zapoznał się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych.

§ 4

Zasady przeprowadzania Konkursu

  1. Konkurs odbywa się od dnia 14.03.2025 r. do dnia 28.03.2025 r.
  2. Konkurs składa się z 1 etapu, który trwa 14 dni.
  3. Aby wziąć udział w Konkursie Uczestnik powinien wypełnić zadanie konkursowe.
  4. W dniu rozpoczęcia konkursu (14.03.2025 r.) na profilach Organizatora na Facebooku oraz Instagramie zostanie opublikowane zadanie konkursowe.
  5. Zadanie konkursowe polega na tym, że Uczestnik:
    a. Przygotowuje zawieszkę/breloczek dla zwierzaka z zestawów kreatywnych Make It Real (Make It Real, LinXo, Juicy Couture) lub innych dowolnych materiałów.
    b. Prezentuje ją w jak najbardziej kreatywny sposób za pomocą zdjęcia, grafiki lub krótkiego materiału wideo (max. 15 sekund) na swoim publicznym profilu na Facebooku lub Instagramie.
    c. Używa hasztagów: #makeitreal # ZawieszkaDlaZwierzaka #orbicotoyspolska i oznacza, w zależności od platformy, na której publikuje materiał, profil Facebooka (https://www.facebook.com/orbicotoyspolska/) lub Instagrama (https://www.instagram.com/orbico_toys_polska/) Orbico Toys Polska.
  6. Zakazuje się dokonywania zgłoszeń prac konkursowych, które:
    a. nawołują do przemocy wobec jakichkolwiek istot żywych, w tym zwierząt lub pochwalają taką przemoc;
    b. propagują jakikolwiek faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa;
    c. nawołują do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, lub pochwalają taką nienawiść;
    d. znieważają grupę ludności albo poszczególną osobę z powodu jej przynależności narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości;
    e. zniesławiają lub znieważają jakąkolwiek osobę;
    f. naruszają dobra osobiste jakiejkolwiek osoby, w tym jej prawo do ochrony wizerunku;
    g. w inny sposób niż określony w lit. a-f są sprzeczne z obowiązującym porządkiem prawnym lub dobrymi obyczajami;
    h. zawierają wulgaryzmy lub inne treści o charakterze obraźliwym;
    i. nawołują do zachowań niebezpiecznych lub pochwalają takie zachowania;
    j. służą promocji lub reklamie innych podmiotów niż Organizator.
  7. Każdy Uczestnik jest zobowiązany zapewnić, aby wykonanie pracy konkursowej oraz jej zgłoszenie w Konkursie nie naruszało żadnych praw przysługujących osobom trzecim, w szczególności dóbr osobistych, wizerunku, praw autorskich, praw własności przemysłowych.
  8. Organizator zastrzega możliwość wykluczenia z Konkursu prac konkursowych, które naruszają w szczególności ust. 6 powyżej — bez uprzedzenia Uczestnika.

§ 5

Rozstrzygnięcie Konkursu

  1. Oceny zgłoszonych przez Uczestników prac konkursowych dokona komisja konkursowa.
  2. Komisja Konkursowa składać się będzie z 3 członków, będących osobami trzecimi z upoważnienia Organizatora. Organizator nie jest zobowiązany ujawniać danych osobowych członków komisji konkursowej, w tym również na żądanie Uczestnika Konkursu.
  3. Komisja konkursowa oceni wszystkie prace konkursowe, które spełniają wymogi formalne określone w § 4, w celu wyłonienia trzech najlepszych prac.
  4. Komisja konkursowa ocenia prace konkursowe w oparciu o następujące kryteria:
    a. zgodności pracy z tematem zadania konkursowego,
    b. kreatywności i estetyki wykonania,
    c. pomysłowości prezentacji pracy.
  5. Komisja konkursowa wyłoni jednego głównego zwycięzcę (I miejsce) oraz dwóch kolejnych laureatów (II i III miejsce). Jednocześnie wyłonione zostaną trzy zadania konkursowe, które w ocenie komisji najlepiej spełniają kryteria określone w ust. 4.
  6. Organizator ma 2 dni robocze (do 1.04.2025 r.) na wybranie zwycięzców i ogłoszenie ich na swoim profilu na Instagramie i Facebooku w formie stories oraz w komentarzu (Facebook lub Instagram) pod ich zdjęciami konkursowymi. Zwycięzcy zostaną poinformowani o wygranej również poprzez wiadomość prywatną.
  7. Jeśli zwycięzca nie odpowie na wiadomość w ciągu 5 dni od jej wysłania i nie przekaże danych niezbędnych do wysyłki nagrody (imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail), to nagroda przepada.
  8. Wszystkie nagrody zostaną wysłane po zakończeniu całego konkursu. Nastąpi to do 18 kwietnia 2025 r.
  9. Organizator zastrzega sobie prawo do zakończenia Konkursu w dowolnym momencie bez podania przyczyny.
  10. Organizator zastrzega sobie możliwość zakończenia Konkursu bez wyłonienia zwycięzcy, jeśli zgłoszone prace konkursowe nie będą spełniać kryteriów określonych w §4 Regulaminu. Wówczas Organizator poinformuje Uczestników za pomocą wiadomości prywatnej o zakończeniu Konkursu bez rozstrzygnięcia, bez konieczności wskazywania powodu.

§ 6

Nagroda

  1. Uczestnik, którego praca konkursowa zajmie pierwsze miejsce, otrzyma megazestaw kreatywny Make It Real o wartości do 200 zł. Uczestnik, którego praca konkursowa zajmie drugie miejsce, otrzyma zestaw kreatywny Make It Real o wartości do 150 zł. Uczestnik, którego praca konkursowa zajmie trzecie miejsce, otrzyma zestaw kreatywny Make It Real o wartości do 100 zł. Zestawy nagród zostaną wybrane i przygotowane przez Organizatora.
  2. Nagrody wskazane w ust. 1 powyżej nie podlegają wymianie na inne nagrody rzeczowe bądź pieniężne.
  3. Uczestnik przyjmuje do wiadomości, że nagrody konkursowe nie muszą posiadać wartości ekwiwalentnej do wartości zadania konkursowego, tj. wartość nagród konkursowych nie musi w pełni odpowiadać wartości wykonanego zadania konkursowego. W konsekwencji Uczestnikowi nie przysługują roszczenia o przyznanie nagrody dodatkowej czy też wyrównanie wartości zadania konkursowego — niezależnie od korzyści uzyskanych przez Organizatora w wyniku eksploatacji efektów zadania konkursowego, które zostało zgłoszone przez Uczestnika.

§ 7

Prawa własności intelektualnej

  1. Uczestnik Konkursu lub jego przedstawiciel ustawowy/opiekun prawny oświadcza, że posiada pełne i nieograniczone prawa autorskie do utworu zgłaszanego w ramach pracy konkursowej, w związku z czym powinna posiadać prawo do rozporządzania i korzystania z utworu, w tym do udzielania licencji.
  2. Na podstawie niniejszego Regulaminu Uczestnik lub jego przedstawiciel ustawowy/opiekun prawny udziela Organizatorowi nieodpłatnej, niewyłącznej licencji na korzystanie z utworu zgłoszonego w ramach pracy konkursowej do przeprowadzenia Konkursu i osiągnięcia celów z nim związanych oraz na korzystanie z utworu po zakończeniu Konkursu na następujących polach eksploatacji:
    a) utrwalania i zwielokrotniania utworu wszelkimi technikami, w szczególności drukarskimi, reprograficznymi, zapisu magnetycznego, optycznego i cyfrowego na dowolnych nośnikach,
    b) utrwalania i zwielokrotniania utworu w postaci cyfrowej w szczególności w ramach systemów teleinformatycznych, na twardych dyskach komputerów osobistych i wszelkich serwerach, bez jednoczesnego tworzenia nośnika materialnego,
    c) wprowadzania utworu do obrotu, użyczania lub najmu oryginału albo egzemplarzy utworu,
    d) rozpowszechniania utworu poprzez jego publiczne wystawianie, wyświetlanie, odtwarzanie oraz nadawanie i reemitowanie, w tym także w ramach serwisów społecznościowych (w szczególności w ramach repostowania w serwisie Instagram), telewizji i radia internetowego, przesyłania za pomocą poczty elektronicznej, a także wszelkie publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, w tym w sieci Internet oraz na 5 stronach www Organizatora, sieciach telefonii mobilnej i innych sieciach komunikacji elektronicznej;
    e) korzystania z utworu poprzez włączanie go do innych utworów oraz innych materiałów nietwórczych.
  3. Licencja, o której mowa w ust. 2, jest udzielana bez ograniczeń czasowych i terytorialnych.
  4. Organizator może udzielać dalszych licencji (sublicencji) na rzecz osób trzecich, na co Uczestnik lub jego przedstawiciel ustawowy/opiekun prawny wyraża zgodę.
  5. Udzielenie licencji nastąpi w momencie zgłoszenia pracy konkursowej przez Uczestnika.
  6. Uczestnik lub jego przedstawiciel ustawowy/opiekun prawny wyraża zgodę na wprowadzenie przez Organizatora albo osobę trzecią z upoważnienia Organizatora dowolnych zmian w zakresie treści i/lub formy utworu zgłoszonego w ramach pracy konkursowej, w tym na dokonywanie skrótów, cięć, zmiany kolorystyki łączenie utworu z innymi utworami, włączanie utworu do innych utworów etc.
  7. Uczestnik lub jego przedstawiciel ustawowy/opiekun prawny wyraża zgodę na rozporządzanie i korzystanie przez Organizatora z opracowań utworu zgłoszonego w ramach pracy konkursowej. Ponadto osoba biorąca udział w Konkursie wyraża zgodę na zezwalanie przez Organizatora na korzystanie z opracowań utworu przez osobę trzecią.

§ 8

Dane osobowe

  1. Dane osobowe zgromadzone w celu przeprowadzenia Konkursu będą przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1) (dalej „RODO”) oraz polskimi przepisami przyjętymi w celu umożliwienia stosowania RODO.
  2. Administratorem danych osobowych Uczestników, ich przedstawicieli ustawowych lub opiekunów prawnych jest Organizator, który będzie przetwarzać dane osobowe Uczestników w zakresie określonym w niniejszym Regulaminie.
  3. We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych Uczestników przez Organizatora prosimy o kontakt pod adresem email: biuro@riposta.pl.
  4. W związku z uczestnictwem w Konkursie Organizator zbiera i przetwarza dane osobowe Uczestników w zakresie:
    a. imienia, nazwiska
    b. adresu e – mail, numeru telefonu
    c. adresu korespondencyjnego (tylko w przypadku złożenia reklamacji na piśmie).
  5. Dane osobowe Uczestników przetwarzane będą w celu:
    a. wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa ciążących na administratorze, w szczególności w zakresie rachunkowości – podstawą prawną jest niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
    b. przeprowadzenia Konkursu oraz wykonania zobowiązań płynących ze złożenia przyrzeczenia publicznego, na potrzeby realizacji udziału Uczestnika w Konkursie, jako niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, którym jest organizacja i przeprowadzenie Konkursu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    c. ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez administratora – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes administratora polegający na umożliwieniu administratorowi ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  6. Dane osobowe Uczestnika mogą być przekazywane podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi kurierskie, pocztowe, prawne, podatkowe, audytorskie, dostawcom usług IT, infolinii, archiwizacji i niszczenia nośników, agencjom marketingowym oraz spółkom z grupy Administratora.
  7. Dane osobowe Uczestników Konkursu będą przechowywane:
    a. przez czas potrzebny do przeprowadzenia Konkursu — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w związku z udziałem w Konkursie oraz w odniesieniu do danych przetwarzanych w związku z wydaniem przyznanych nagród w Konkursie;
    b. przez okres przedawnienia roszczeń — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w celu ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń;
    c. przez okres 5 lat od końca roku kalendarzowego — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych w celu wywiązania się z obowiązków podatkowych; d. do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu lub osiągnięcia celu przetwarzania — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora Danych Osobowych lub do celów marketingowych.
  8. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do jego danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania.
  9. Użytkownikowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania jego danych osobowych na podstawie przesłanki prawnie uzasadnianego interesu administratora, to jest przetwarzania danych w celu: komunikacji marketingowej, ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez administratora.
  10. Użytkownikowi przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.
  11. Podanie danych osobowych przez Użytkownika jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu wzięcia udziału w Konkursie.
  12. Dane osobowe Użytkowników nie będą przetwarzane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym poprzez profilowanie.

§ 9

Reklamacje:

  1. W przypadku stwierdzenia przez osobę biorącą udział w Konkursie, że Konkurs został przeprowadzony z naruszeniem postanowień niniejszego Regulaminu, osoba biorąca udział w Konkursie może złożyć reklamację.
  2. Reklamację można złożyć:
    a. poprzez wysłanie reklamacji na adres elektroniczny — na adres Organizatora biuro@riposta.pl;
    b. poprzez wysłanie reklamacji na piśmie, najlepiej listem poleconym — na adres siedziby Organizatora: ul. Grzybowska 78, 00-844 Warszawa.
  3. Reklamacja powinna zawierać:
    a. imię i nazwisko osoby biorącej udział w Konkursie;
    b. dane kontaktowe osoby biorącej udział w Konkursie (adres e-mail, numer telefonu lub adres do doręczeń itp.);
    c. szczegółowy opis, na czym polegała niezgodność przeprowadzenia Konkursu z niniejszym Regulaminem;
    d. treść żądań osoby biorącej udział w Konkursie w związku z zarzucaną niezgodnością przeprowadzenia Konkursu z niniejszym Regulaminem;
    e. informację, w jakiej formie ma zostać przekazana odpowiedź na reklamację (elektronicznie — na podany adres elektroniczny, czy na piśmie — na podany adres do doręczeń).
  4. Reklamację można złożyć najpóźniej w terminie 7 (słownie: siedmiu) dni od dnia podania informacji o rozstrzygnięciu Konkursu.
  5. Za datę wniesienia reklamacji uważa się:
    a. datę wysłania wiadomości na podany adres elektroniczny — w przypadku, o którym mowa w ust. 2 lit. a powyżej;
    b. datę stempla pocztowego na przesyłce zawierającej reklamację — w przypadku, o którym mowa w ust. 2 lit. b powyżej;
    c. datę złożenia reklamacji w siedzibie Organizatora — w przypadku, o którym mowa w ust. 2 lit. c.
  6. Reklamacje wniesione po upływie terminu, o którym mowa w ust. 4, są pozostawiane bez rozpatrzenia.
  7. Po otrzymaniu reklamacji Organizator niezwłocznie potwierdzi jej otrzymanie — drogą elektroniczną, na podany adres elektroniczny.
  8. Po otrzymaniu reklamacji wniesionej w terminie, o którym mowa w ust. 4, Organizator rozpatrzy ją najpóźniej w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od dnia jej otrzymania i udzieli odpowiedzi na reklamację zgodnie z informacją, o której mowa w ust. 3 lit. e powyżej; w przypadku braku tej informacji Organizator udzieli odpowiedzi na reklamację w takiej samej formie, w jakiej została złożona reklamacja.

§ 10

Postanowienia końcowe:

  1. Treść niniejszego Regulaminu jest dostępna na stronie internetowej https://makeitrealpolska.pl/.
  2. Uczestnikami Konkursu nie mogą być pracownicy Organizatora oraz członkowie ich najbliższej rodziny.
  3. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym przede wszystkim przepisy Kodeksu cywilnego.
  4. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w Regulaminie o ile nie spowoduje to pogorszenia warunków Uczestnika oraz zasad uczestnictwa w Konkursie. W przypadku zmiany Regulaminu, informacja o zmianie oraz nowy Regulamin zostaną zamieszczone na stronie https://makeitrealpolska.pl/ w taki sposób, że każdy Uczestnik będzie miał do niego dostęp w dowolnym czasie i miejscu.
  5. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Konkursu w każdym momencie bez podania przyczyny.
  6. Regulamin wchodzi w życie z dniem 14.03.2025 r.
  7. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany zadania konkursowego w trakcie trwania Konkursu.